Ogres novadnieka karte Pavasaris 2016 puķes

OVĢ sācies starptautiskais Erasmus+ projekts „Mācāmies rītdienai”

Drukāt Pievienot komentāru
Ieteikt Twitter Ieteikt Facebook Ieteikt Draugiem

26.10.2017 13:46

Vai gatavosimies nākotnei ar tradicionālu izglītības sistēmu? Ar šādu jautājumu 17. oktobrī Ogres Valsts ģimnāzijā aizsākās starptautiskais Erasmus+ projekts „Mācāmies rītdienai”, kurā iesaistītas 7 valstis: Turcija , Ungārija, Itālija, Horvātija, Čehija, Portugāle, Latvija.

 
Projekta galvenais mērķis ir mācību procesā ieviest un aktualizēt apgriezeniskās mācīšanas un mācīšanās stundas, izmantojot IT iespējas. Tā kā projekta mērķis sasaucas ar Latvijas jauno izglītības satura modeli, esam īpaši ieinteresēti šī projekta darbībā.
 
Apgriezeniskās mācīšanas un mācīšanās ( flipped learning ) procesā skolotājs ir kā vadītājs, konsultants, padomdevējs, kurš dažādo mācību metodes, atbilstoši apgūstamajai tēmai izstrādā stundu plānu, jautājumus, metodiskos ieteikumus, skolēni patstāvīgi meklē informāciju, vāc materiālus, stundā kopīgi tos aprobē, apmainās idejām. Mācīšanās klasē un mājās ar individuālu pieeju mainīgā – fleksiblā vidē.
 
Ar apgriezenisko stundu palīdzību iecerēts panākt to, lai jaunieši katrā valstī iegūtu pienācīgu, sev vēlamu izglītību un pilnībā izmantotu katras valsts piedāvātās izglītības iespējas, lai par 10 % samazinātu skolēnu mācību pārtraukšanu pirms skolas absolvēšanas. Izglītības trūkums apdraud katras valsts attīstību un ilgtspējību, pasliktinās dzīves līmenis, paaugstinās bezdarba līmenis.
 
Plānojot projekta darbību, projekta vadītāji iepazinās ar OECD PISA 2015 datu analīzi.  Mēs vēl priecājamies, ka starp projektā iesaistītajām valstīm Latvijā mācības pirms laika pārtrauc 10, 7 % skolēni, vislabākie rādītāji ir Horvātijai – 2.8 % un Čehijai – 6,7 %. Problemātiska situācija jau radusies Ungārijai – 12.5 %, Portugālei – 13, 6 % un Itālijai – 14,1 %. Apdraudētākā valsts šobrīd ir Turcija – 34,9 %. Situācija šajās valstīs strauji pasliktinājusies imigrācijas politikas dēļ. Arī mums vajadzētu būt modriem.
 
Lai realizētu iecerēto projekta mērķi, paredzēts iekļauties arī digitālajā ērā, veiksmīgi izmantojot IT iespējas. Protams, ievērojot digitālo pilsonību un apzinātu, drošu interneta vidi.
 
Seminārs Ogrē ilga tikai 3 dienas, tāpēc darbs bija intensīvs un spraigs, bija jāsaplāno darbība un aktivitātes 2 gadiem, lai sasniegtu vēlamo projekta rezultātu. Ogres Valsts ģimnāzijā šo projektu koordinē skolotāja Gundega Vekmane, komandā darbojas skolotāja Velga Kalniņa.
 
Projekta dalībniekus sagaidījām viesmīlīgi iekārtotā klases telpā, atbilstoši semināra aktivitātēm. Sanāksmes atklāšanā 12. klases skolniece Kintija Alpe un mūzikas skolotājs Kristaps Kiršteins sniedza muzikālu sveicienu, Inna Zeņkeviča, skolas direktores vietniece mācību darbā, veltīja svinīgu uzrunu projekta dalībniekiem. Katram dalībniekam tika uzdāvināta draudzības aproce ar Lielvārdes jostas rakstiem.
 
Projekta dalībniekus sirsnīgi pieņēma arī Ogres novada pašvaldības domē, kur apsveikuma vārdus veltīja Ogres novada domes priekšsēdētāja vietnieks Gints Sīviņš un ar prezentāciju par Ogres pilsētu un novadu iepazīstināja Infrastruktūras veicināšanas nodaļas vadītāja Aija Romanovska.
 
Interesanti bija iepazīties ar katras valsts izglītības sistēmu, skolas specifiku, skolas iekšējās kārtības noteikumiem. Ar mūsu skolu iepazīstināja 11. klases meitenes: Katrīna Kravale,Paula Anete Ērmane un Luīze Strazdiņa.
 
Nozīmīga bija arī katras valsts SVID analīze, kurā tika pētīts, kā katra skola spēj iekļauties projekta aktivitātēs, kādas ir esošās iespējas un kādi varētu būt draudi projekta mērķu sasniegšanai, lai tos laicīgi varētu novērst.
 
Pēc garās darba dienas projekta darbiniekus iepazīstinājām arī ar Ogres nozīmīgākajiem objektiem un skaistākajām vietām, kuras ārzemju viesi arī iemūžināja foto mirkļos. Kā īpašs pilsētas aksesuārs tika atzīts mūsu lāčuks, kuru nodēvēja par Vinniju Pūku. Vēstures skolotāja Dace Zemīte un skolas absolvente Sindija Meiere viesus izvadāja pa Vecrīgas vēsturiskajām ieliņām, interesanti pārstāstot nozīmīgākos vēstures faktus. Ar lielu aizrautību  viņi vēroja arī dažādu laikmetu un mākslas stilu izstādes Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā. Aizbraukšanas dienā vēl paspējām viesus iepazīstināt ar rudenīgi krāsaino Siguldu. Pārsteidzoša bija projekta dalībnieku interese par mūsu valsts vēsturi un kultūru, kā apliecinājums tam arī daudzās objektu un dabas skatu fotogrāfijas, pareizās atbildes uz mūsu ekspress jautājumiem par redzēto un dzirdēto, lai saņemtu kādu suvenīru ar Latvijas simboliku.
 
Esam gandarītas par ieguldītā darba rezultātu, lai noorganizētu projekta semināru, jo tik daudz pateicības vārdus un komplimentus par jauko, saplānoto, vērtīgo un arī radošo darba organizāciju sen nebijām saņēmušas.
 
Nākamā projekta sanāksme paredzēta 7. – 13. janvārim Horvātijā.
 
Ogres Valsts ģimnāzijas skolotāja Velga Kalniņa

 

Atpakaļ
Ogres novada pašvaldības domes sēdes darba kārtība 16.04.2020.

Tuvākie notikumi

Notikumu kalendārs

Aptauja

Vai saistībā ar ārkārta situāciju Latvijā ievērojat pašizolāciju vai karantīnu?

  • Aptauju arhīvs
Pieteikšanās Ogres novada iedzīvotāja un skolēna kartes saņemšanaiKlientu apkalpošanas centrsKur vērsties par ielu un ceļu stāvokli?Būvniecības dokumentācija no 2020. gada 1. janvāra tikai elektroniski