Pašvaldība
No 17. augusta jauna kārtība apmeklētāju pieņemšanai Ogres novada pašvaldībā

Iesniegumu likums nosaka kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai privātpersona, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus (tai skaitā pašvaldība), izskata dokumentu, kurā ietverts tās kompetencē esošs lūgums, sūdzība, priekšlikums vai jautājums, un atbild uz to, kā arī nosaka kārtību, kādā iestāde pieņem apmeklētājus.

Saskaņā ar Iesniegumu likuma 8. panta otro daļu iestādes amatpersona, ja privātpersona ir iepriekš pieteikusies un norādījusi risināmo jautājumu, šo privātpersonu pieņem atbilstoši iestādes un savai kompetencei. Iestāde nodrošina, ka apmeklētāji šādā kārtībā tiek pieņemti periodiski, taču ne retāk kā reizi mēnesī. 

Apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību nosaka iestādes vadītājs, nodrošinot, lai apmeklētāji tiek pieņemti pēc iespējas viņiem izdevīgā laikā.

Līdz šim iedzīvotājiem bija iespēja brīvi pārvietoties pa Centrālās administrācijas telpām, savukārt tikšanās ar Centrālās administrācijas speciālistiem un Ogres novada pašvaldības vadību notika pēc iepriekšēja pieraksta.

Ogres novada pašvaldības centrālajā administrācijā Brīvības ielā 33, Ogrē, apmeklētāju skaits ik dienu ir ļoti liels, līdz ar to epidemioloģiskās drošības pasākumiem pievēršama pastiprināta uzmanība, lai izvairītos no Covid-19 infekcijas.

Pašvaldība atgādina, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2020.gada 10.jūnija noteikumiem Nr.360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”, lai novērstu Covid-19 infekcijas izplatību sabiedrībā, ievērojami šādi pamatprincipi – informēšana, distancēšanās, higiēna un personas veselības stāvokļa uzraudzība.

Šā gada martā pašvaldība izsludināja iepirkumu durvju piekļuves un kontroles sistēmas ierīkošanai Ogres novada pašvaldības ēkā Brīvības ielā 33, Ogrē. Iepirkuma rezultātā nepieciešamie darbi ir pabeigti, durvju piekļuves un kontroles sistēma ir ierīkota. Pamatojoties uz Iesniegumu likuma 8.pantu, ir noteikta kārtība apmeklētāju pieņemšanai Ogres novada pašvaldībā Brīvības ielā 33 (Centrālajā administrācijā), kas stāsies spēkā no 17. augusta.

Apmeklētāju pieņemšanas centra darba laikā izmaiņu nav, ir atjaunota kases darbība Apmeklētāju pieņemšanas centrā.

Tāpat apmeklētājiem būs atvieglota nokļūšana pie Ogres novada pašvaldības Dzimtsarakstu nodaļas (1. stāvā), Sabiedrisko attiecību nodaļas (2. stāvā),  uz kādu no pašvaldības izveidotajām pastāvīgajām komisijām, kuru darbs tiek organizēts ēkas 2. stāvā (Mazajā konferenču zālē) vai 3. stāvā (Lielajā konferenču zālē).

Domes priekšsēdētājs, viņa vietnieks, pašvaldības izpilddirektors un viņa vietnieks, kā arī pārējie CA speciālisti apmeklētājus pieņem pēc iepriekšēja pieraksta otrdienās (no plkst. 15.00 līdz 18.00) vai saskaņojot ar speciālistu – citā speciālistam un apmeklētājam pieejamā laikā atbilstoši apmeklējuma mērķim.

Lai pieteiktu tikšanos pie iepriekš minētajiem pašvaldības pārstāvjiem, persona pašvaldībā var iesniegt rakstisku iesniegumu, norādot apmeklējuma mērķi, vai sazinoties telefoniski uz pašvaldības mājas lapā norādīto informatīvo tālruni.

Ierodoties attiecīgajā dienā uz tikšanos pie kāda no CA speciālistiem, apmeklētājam Apmeklētāju pieņemšanas centrā jāsaņem caurlaide iekļūšanai tālāk Centrālās administrācijas telpās (2., 3. vai 4. stāvā atkarībā no speciālista, ar kuru iepriekš pieteikta tikšanās). Pašvaldības izsniegtā caurlaide darbosies tikai tajā ēkas stāvā, kur atrodas attiecīgais pašvaldības speciālists, pie kura iepriekš reģistra tikšanās. Pārējās telpās, izņemot Apmeklētāju pieņemšanas centru, Dzimtsarakstu nodaļu un Sabiedrisko attiecību nodaļu vai komisijas noteikto darba telpu, iekļūšana bez caurlaides saņemšanas nebūs iespējama.

Kā caurlaidi varēs reģistrēt iedzīvotājam izsniegto Ogres novadnieka karti vai vienreizējo apmeklējuma karti, ko izsniegs Apmeklētāju pieņemšanas centra darbinieces un kas pēc apmeklējuma jānodod atpakaļ Apmeklētāju pieņemšanas centra darbiniecēm.

Ogres novadnieka karte pirmo reizi pēc 17.08.2020. jāreģistrē Apmeklētāju pieņemšanas centru (jāaktivizē apmeklējumiem Apmeklētāju pieņemšanas centrā), nākamreiz, piesakot tikšanos pie kāda no speciālistiem, sistēmā tiks ievadīts apmeklējuma laiks (diena, speciālists un ēkas stāvs), ierodoties uz tikšanos apmeklētājs, izmantojot savu karti, varēs iekļūt ēkā pie attiecīgā speciālista, neveicot atkārtotu kartes reģistrāciju Apmeklētāju pieņemšanas centrā.

Ja apstiprinājums klātienē tikties ar kādu no speciālistiem nav saņemts vai persona iepriekš to nav pieteikusi, bet apmeklētājam ir nepieciešams klātienē tikties ar kādu no Ogres novada pašvaldības amatpersonām vai centrālās administrācijas speciālistiem, Apmeklētāju pieņemšanas centra darbiniece sazināsies ar attiecīgo speciālistu un saskaņos apmeklētāja pieņemšanu klātienē.

Pašvaldība aicina iedzīvotājus ievērot valstī noteiktos drošības un higiēnas pasākumus, lai izvairītos no saslimšanas ar Covid-19, izmantot iespēju pašvaldības iestāžu pakalpojumus saņemt attālināti, kā arī maksājumus iestāžu kasēs veikt bezskaidras naudas norēķinu veidā.