Izglītība Projektu jaunumi Ziņas, jaunumi
Pumpurs

Sākot ar šī gada janvāri projektā "Pumpurs" ir iesaistījusies vēl viena skola Ogres novadā - Taurupes pamatskola, līdz ar to atbalsts skolēniem priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai projekta ietvaros šobrīd tiek nodrošināts Jaunogres vidusskolā, Ogres sākumskolā, Ogres Valsts ģimnāzijā, Ogres 1. vidusskolā, Madlienas vidusskolā un tagad arī Taurupes pamatskolā.

Šajā semestrī projektā ir iesaistījušies 290 skolēni. Interese par šāda veida atbalstu turpina pieaugt.
 
Visās skolās individuālās konsultācijas tiek organizētas attālināti, taču projekta koordinatori uzsver, ka gaida brīdī, kad individuālās konsultācijas būs atkal iespējamas klātienē, jo projektā iesaistītajiem skolēniem ir īpaši būtiska tieši klātienes saruna ar skolotāju vai speciālistu. Projekta koordinatori  stāsta, ka šajos ārkārtējās situācijas apstākļos, kad mācību process tiek organizēts attālināti, ir vienlīdz būtisks gan teorētiskais, gan emocionālais atbalsts skolēnam, ko sniedz projektā piesaistītie speciālisti.
 
Jaunogres vidusskolā atbalstu mācībās saņem 65 skolēni, ar viņiem strādā 25 pedagogi. Konsultācijas notiek attālinātajā režīmā, izmantojot Google platformas. Kā stāsta projekta koordinatore Irina Aleksandrenkova, skolēni ļoti gaida, kad konsultācijas atkal varēs notikt klātienē.
 
Madlienas vidusskolā šajā mācību semestrī tiek īstenoti 2 individuālā atbalsta plāni, ko realizē 4 pedagogi. Skolēniem atbalsts tiek sniegts matemātikā, latviešu valodā un literatūrā. Ar viņiem strādā arī sociālais pedagogs. Projekta koordinatore Maruta Viduce-Ševele informē, ka janvāra mēnesī pedagogiem notika vērtīgas supervīzijas, ko vadīja pārstāvis no projekta “Pumpurs”.
 
Taurupes pamatskola projektā iesaistās no šī gada janvāra. Atbalstu mācībās saņem 9 skolēni, ar viņiem strādā 4 skolotāji. Palīdzība ir nepieciešama matemātikā un latviešu valodā. Tāpat ar skolēniem tiek runāts par to, kā reaģēt ikdienas situācijās, kā komunicēt ar līdzcilvēkiem. Projekta koordinatore Ligita Millere stāsta, ka skolēni ļoti novērtē individuālo pieeju. Sarunas rosina viņus domāt par savu nākotni un sapņiem. “Viņiem ir svarīga savu jūtu un domu paušana pieaugušam cilvēkam. Sarunas laikā jauniešiem rosās jaunas idejas par savu tālāko ceļu. Ne vienmēr ģimenēs ir pieejams šāda veida atbalsts,” piebilst L. Millere.
 
Ogres 1. vidusskolā janvārī skolēniem no 5. līdz 12. klasei tika sastādīti 103 individuālā atbalsta plāni. Ar bērniem strādā profesionāla 37 pedagogu komanda: mācību priekšmetu skolotāji, sociālais pedagogs, pedagogi, kas sniedz konsultatīvo atbalstu. Visvairāk atbalsta un individuālas pieejas izglītojamie saņem matemātikas, latviešu valodas, krievu valodas, angļu valodas, ķīmijas, fizikas konsultācijās.

Ogres Valsts ģimnāzijā atbalstu mācībās saņem 44 skolēni, ar viņiem strādā 17 pedagogi. Skolēniem tiek sniegts komplekss atbalsts, gan mācību priekšmetos - matemātikā, fizikā, ķīmijā,  latviešu valodā un svešvalodās, gan arī ir piesaistīts sociālais pedagogs un psihologs. Projekta koordinatore Svetlana Sermule min, ka šāds atbalsts būtu nepieciešams vēl vairāk skolēniem, taču šobrīd pietrūkst skolotāju resursu, lai to varētu īstenot.
 
Ogres sākumskolā janvārī tiek īstenoti 67 individuālā atbalsta plāni, ar viņiem strādā 12 pedagogi. Individuāls atbalsts skolēniem nepieciešams matemātikā, latviešu valodā, angļu valodā, norisinās arī konsultācijas pie psihologa, sociālā pedagoga un speciālā pedagoga.
 
Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.

Logo