Izglītība Projekti
Projektā “PuMPuRS” individuālās konsultācijas notiek attālināti

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs vai psihologs izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva. Projektā iesaistās skolēni no 5. līdz 12. klasei.

Ogres 1. vidusskolā attālināti projekta ietvaros individuālu atbalstu mācībās šobrīd saņem 86 skolēni. Šobrīd projektā darbojas 31 skolotājs. Projekta koordinatore Ogres 1.vidusskolā Dace Čuhnova uzsver, ka, ņemot vērā ārkārtas situāciju un attālināto mācību procesu, skolēnu vēlme piedalīties projektā ir liela: “Pozitīvi vērtējams, ka projektā var iesaistīties jebkurā brīdī, kad tas nepieciešams. Skola ir pretimnākoša, un arī šajā laikā, kad mācības noris attālināti, tapuši jauni individuālie mācību plāni skolēniem.”

Pirms attālinātu individuālo konsultāciju īstenošanas skolotāji, kas vada konsultācijas, apzvanīja visus skolēnus, kurus māca, lai informētu par turpmāko mācību un konsultāciju saņemšanas procesu. Šobrīd īpaši aktīvi individuālo atbalstu mācībās izmanto 9. un 12. klašu skolēni, gatavojoties eksāmeniem.

D.Čuhnova atzīst, ka ir arī skolēni, kas neuztver pietiekami nopietni mācību procesu, doto iespēju saņemt papildu atbalstu mācībās, lai uzlabotu savas sekmes un izpratni mācību priekšmetos, kā arī skolotāju ieguldīto darbu gatavojoties individuālajām konsultācijām. Par vadītajām konsultācijām skolotāji atskaitās ar ekrānšāviņiem.

Jaunogres vidusskolā projektā "PuMPuRS" šobrīd attālināti iesaistās 27 skolēni un 11 skolotāji. Projekta koordinatore Irina Aleksandrenkova stāsta, ka ne visi skolotāji piekrita darbu turpināt attālināti, jo ar attālināta mācību procesa sākšanos būtiski pieaudzis darba apjoms un slodze. Arī vairāki skolēni izvēlējušies dalību projektā neturpināt.

Individuālās konsultācijas attālināti norit, izmantojot viedtālrunī un datorā pieejamās lietotnes un resursus, piemēram, e-klase.lv, uzdevumi.lv, lietotne “Whatsapp” u.c. Bieži vien skolēniem ir problēmas ar laika plānošanu un sadalīšanu, tāpēc sociālais pedagogs cenšas palīdzēt, kopā ar skolēniem izveidojot dienas režīmu.

“Šajā laikā nav viegli ne skolēniem, ne skolotājiem, tomēr mēs cenšamies pārvarēt neskaidrības un problēmas, lai virzītos uz priekšu mācību procesā. Iespēja saņemt individuālu atbalstu mācībās skolēniem ir svarīgi šajā laikā, īpaši gatavojoties 9. un 12. klašu noslēguma eksāmeniem. Paldies skolēniem un skolotājiem, kas turpina darbu!” pateicas I.Aleksandrenkova.

Arī Madlienas vidusskolā saziņa un konsultācijas ar projektā iesaistītajiem 5 skolēniem turpinās attālināti. Projektā darbojas 7 pedagogi. Projekta koordinatore Madlienas vidusskolā Maruta Viduce-Ševele stāsta, ka skola un skolotāji bieži sazinās ar skolēniem un viņu vecākiem arī ārpus konsultācijām, lai informētu par veicamajiem darbiem, sniegtu atbalstu, kā arī organizētu konsultāciju grafiku. Vecāki ļoti iesaistās mācību procesā un ir pretimnākoši.

Skolēni attālināti saņem individuālu atbalstu latviešu valodā, literatūrā, matemātikā, bioloģijā, ģeogrāfijā, kā arī ar skolēniem strādā sociālais pedagogs. Atšķirībā no citām skolām Madlienas vidusskola katram skolēnam cenšas piedāvāt visu iespējamo individuālo atbalstu un konsultācijas, kas nozīmē, ka katrs skolēns saņem atbalstu vairākos mācību priekšmetos, sociālā pedagoga un psihologa atbalstu. Maruta Viduce-Ševele atzīst, ka šobrīd skolēni atsakās no psihologa konsultācijām.

Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.

Pievienotās saites