Procesa apraksts
1. Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalsta pieprasītājs Ogres novada Sociālajā dienestā atbilstoši savai dzīvesvietai iesniedz iesniegumu, norādot informāciju par notikušo krīzes situāciju, tās radītajiem zaudējumiem un pamatvajadzībām, kuras mājsaimniecības krīzes situācijas dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt, kā arī norāda vēlamo situācijas risinājumu no nepieciešamā pabalsta apmēru (nepārsniedzot maksimālās summas), kā arī informē vai krīzes situācijas radīto zaudējumu segšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt apdrošināšanas atlīdzību un tās apmēru. Pieprasot pabalstu, iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina katastrofas, stihiskas nelaimes, ugunsgrēka, plūdu, terora akta vai citas krīzes situācijas (Valsts policijas, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vai citas kompetentas institūcijas atzinums, slēdziens vai ziņojums). Iesniedzot iesniegumu, pabalsta pieprasītājs un visi pilngadīgie ģimenes locekļi dod atļauju par visiem ģimenes locekļiem iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu, un veikt datu apstrādi sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas elektroniskajā sistēmā (SOPA).
2. Pakalpojuma saņemšana
Ogres novada Sociālais dienests pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Pozitīva lēmuma gadījumā pabalstu izmaksā to pārskaitot uz pabalsta pieprasītāja norādīto norēķinu kontu, atsevišķos gadījumos pabalstu izmaksā skaidrā naudā.