Arī šajā semestrī projektā “PuMPuRS” skolēni saņēma individuālu atbalstu mācībās

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs vai psihologs izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva. Projektā iesaistās skolēni no 5. līdz 12. klasei.

Arī ārkārtas situācijas laikā saistībā ar slimības Covid-19 ierobežošanu, kad visās skolās Latvijā mācību process tika nodrošināts attālināti, arī projekta “PuMPuRS” individuālās konsultācijas tika realizētas attālināti. Skolēni un pedagogi projektu “PuMPuRS” vērtē atzinīgi, kā pozitīvāko ieguvumu minot tieši individuālo pieeju katram skolēnam.

Ogres 1. vidusskolā, sākot mācību gada 2. semestri, projekta ietvaros atbalstu saņēma 109 skolēni, darbojās 40 skolotāji - sociālie pedagogi, psiholoģe, pedagogi, kas sniedz konsultatīvo atbalstu dažādos mācību priekšmetos, savukārt no 1. aprīļa attālināti projekta ietvaros individuālu atbalstu mācībās saņēma 86 skolēni, projektā darbojās 31 skolotājs.

Projekta koordinatore Ogres 1.vidusskolā Dace Čuhnova stāsta, ka arī izsludinātajā ārkārtas situācijā, kad mācību process tika organizēts attālināti, skolēnu vēlme piedalīties projektā bija liela. “Skolēni ar sekmīgiem vērtējumiem noslēguši mācību gadu. Individuālais atbalsts mācībās skolēniem ir vērtīgs. Arī skolotāji novērtē iespēju pilnvērtīgi pievērsties skolēnam, lai palīdzētu apgūt mācību tēmas, kas līdz šim nav bijušas saprotamas. Īpaši atbalstu novērtējuši 9. un 12. klašu skolēni, kas gatavojās eksāmeniem. Skolotāji strādā ar sirdi un dvēseli, lai palīdzētu un atbalstītu. Ir arī skolēni, kas neuztver pietiekami nopietni mācību procesu, doto iespēju saņemt papildu atbalstu mācībās, lai uzlabotu savas sekmes un izpratni mācību priekšmetos, kā arī skolotāju ieguldīto darbu gatavojoties individuālajām konsultācijām,” stāsta D.Čuhnova. Skolēniem atbalsts mācībās īpaši bija nepieciešams matemātikā, svešvalodās, vēsturē, latviešu valodā un ķīmijā.

Jaunogres vidusskolā projektā "PuMPuRS" šajā semestrī projektu iesāka 49 skolēni un 21 pedagogs, tomēr, sākoties ārkārtas situācijai valstī, projektā iesaistīto skaits samazinājās - attālināti iesaistījās 27 skolēni un 11 skolotāji. Projekta koordinatore Irina Aleksandrenkova stāsta, ka projekta dalībnieku skaits samazinājies, jo ne visi skolotāji piekrita darbu turpināt attālināti. Ar attālināta mācību procesa sākumu skolotājiem būtiski pieaudzis darba apjoms un slodze. Tāpat arī vairāki skolēni izvēlējušies dalību projektā neturpināt.

I.Aleksandrenkova atzīst, ka skolēnu sekmes šajā semestrī būtiski uzlabojušās. Arī skolēni, kuru līdz šim mācību priekšmetos bija nesekmīgi, noslēdzot šo mācību semestri, saņēmuši sekmīgus vērtējumus.

Šobrīd projektā iesaistītie pedagogi izvērtē skolēnu individuālo mācību plānus. Tāpat sākts apzināt skolēnus, kas projektā varētu piedalīties nākamajā mācību gadā. Projekta koordinatore I.Aleksandrenkova uzsver: “Skolēnu vēlme piedalīties projektā “PuMPuRS” ir pieaugusi. Problēmas rada skolotāju trūkums, kas varētu iesaistīties projektā, jo skolotāji ir noslogoti. Paldies visiem, kas atbalstīja skolēnus šajā mācību gadā! Šajā laikā nav bijis viegli ne skolēniem, ne skolotājiem, tomēr mēs centāmies pārvarēt neskaidrības un problēmas, lai virzītos uz priekšu mācību procesā.”

Ogres sākumskolā, sākoties mācību gada 2. semestrim, projektā iesaistījās 52 skolēni no 5. un 6. klases un 12 pedagogi. Pēc ārkārtējās situācijas noteikšanas valstī, Ogres sākumskolas skolotāji apzināja skolēnus, kuriem ir nepieciešamas papildu konsultācijas attālināti projekta “PuMPuRS” ietvaros, lai palīdzētu veiksmīgi pabeigt mācību gadu. Projekta koordinatore Ieviņa Piļka stāsta: “Apzinoties, ka daudziem skolēniem, paralēli jau esošajai ārkārtējai situācijai valstī, ir sarežģīta situācija ģimenē – vecāki strādā darbavietās klātienē vai attālināti mājās - projektā no 1. aprīļa iesaistījās 26 skolēni un 6 pedagogi. Tomēr līdz mācību gada beigām konsultācijas izmantoja vien 16 skolēni. Mācību gadu visi projektā iesaistītie skolēni beidza ar sekmīgiem vērtējumiem.”

I.Piļka uzsver, ka skolēni novērtē atbalstu, iesaisti mācībās, palīdzību mājas uzdevumu izpildē, tāpat arī labo kontaktu ar skolotājiem. “Skolēni paši pamana uzlabojumus arī mācību stundu darbā. Pozitīvi novērtē, ka skolotāji ņem vērā skolēnu individuālās rakstura īpašības un zināšanas,” atklāj projekta koordinatore.

Madlienas vidusskolā  individuālu atbalstu mācībās šajā semestrī saņēma 5 skolēni. Projektā darbojās 7 pedagogi. 

 

Projekta koordinatore Madlienas vidusskolā Maruta Viduce-Ševele stāsta, ka, lai nodrošinātu konsultācijas attālināti šī mācību semestra aprīlī un maijā, skola un skolotāji bieži sazinājās ar skolēniem un viņu vecākiem arī ārpus konsultācijām, lai informētu par veicamajiem darbiem, sniegtu atbalstu, kā arī organizētu konsultāciju grafiku. Projekta koordinatore uzsver, ka visi vecāki ļoti iesaistījās mācību procesā un bija pretimnākoši.

Attālināti skolēni saņēma individuālu atbalstu latviešu valodā, literatūrā, matemātikā, bioloģijā, ģeogrāfijā, kā arī ar skolēniem strādāja sociālais pedagogs. Atšķirībā no citām skolām Madlienas vidusskola katram skolēnam cenšas piedāvāt visu iespējamo individuālo atbalstu un konsultācijas, kas nozīmē, ka katrs skolēns saņem atbalstu vairākos mācību priekšmetos, sociālā pedagoga un psihologa atbalstu. Gandrīz visi skolēni uzlaboja savus mācību vērtējumus, tikai 1 skolēnam tomēr bija pagarinātais mācību gads. Skolēni novērtē sniegto atbalstu mācībās un skolotāju iesaistīšanos. Redzot projekta ieguvumus, vairāki skolēni vēlas turpināt iesaistīties projektā arī nākamajā mācību gadā. Maruta Viduce-Ševele stāsta, ka nākamajā gadā plānots palielināt projektā iesaistīto skolēnu skaitu, jo ir vairāki skolēni, kas izrādījuši interesi par dalību projektā.

Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.

 

Pievienotās saites