Izglītība Projekti
Projektā “PuMPuRS” atbalstu mācībās saņem gan klātienē, gan attālināti

Turpinot ierobežot straujo Covid-19 izplatības pieaugumu Latvijā, valdība ir noteikusi stingrākus ierobežojumus, tostarp visās Latvijas skolās 7. - 12. klašu skolēniem līdz 13. novembrim jāmācās attālināti. Ņemot vērā, ka projektā “PuMPuRS” iesaistās skolēni no 5. līdz 12. klasei, liela daļa skolēnu individuālu atbalstu mācībās saņems attālināti.

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs vai psihologs izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva.

Jaunogre vidusskolā 2020./2021. mācību gada 1. semestrī individuālu atbalstu mācībās saņem 67 skolēni, projektā iesaistās 25 skolotāji. Šobrīd skolēniem no 7. līdz 12. klasei individuālās konsultācijas norit attālināti, bet 5. un 6. klašu skolēniem- klātienē. Projekta koordinatore Irina Aleksandrenkova stāsta, ka pārsvarā visi skolēni arī pēc attālināto konsultāciju sākšanās turpina dalību projektā, tomēr vairākiem skolēniem sagādā grūtības konsultācijas saņemt un mācību tēmas kvalitatīvi apgūt attālināti: “Vairāki vecāki vērsušies skolā ar lūgumu arī šajā laikā, kad konsultācijas notiek attālināti, sniegt iespēju turpināt individuālās konsultācijas klātienē, ievērojot visus valstī noteiktos ierobežojumus saistībā ar slimības Covid-19 izplatības novēršanu. Šobrīd tiek meklēti risinājumi.”

Ogres sākumskola dalību projektā uzsāka 21. septembrī. Projektā “PuMPuRS” piedalās 62 skolēni, individuālu atbalstu skolēniem sniedz 12 pedagogi. Projekta koordinatore Ieviņa Piļka atklāj, ka individuāls atbalsts skolēniem nepieciešams matemātikā, latviešu valodā, angļu valodā, norisinās arī konsultācijas pie psihologa, sociālā pedagoga un speciālā pedagoga. “Lielai daļai skolēnu mācību satura apguvi kavējis attālinātais mācību process, kas tika īstenots pagājušā mācību gada 2.semestrī. Tāpat arī, mācoties lielās klasēs, daļai skolēnu ir grūtības apgūt mācību saturu, kas mēdz izpausties sliktā uzvedībā, kā arī skolēnu vēlmē noslēgties sevī, tādejādi slēpjot no saviem vienaudžiem vai klasesbiedriem savu nezināšanu, grūtības apgūt zināšanas,” stāsta I.Piļka.

Ogres Valsts ģimnāzija dalību projektā “PuMPuRS” sāka oktobrī. Projektā iesaistās un individuālas konsultācijas saņem 40 skolēni no 7. līdz 12. klasei. Atbalstu skolēniem sniedz 12 pedagogi. Interese no skolēnu un vecāku puses par projektu ir liela, jau tiek apzināti skolēni, kas varētu piedalīties projektā nākamajā mācību semestrī.

Projekta koordinatore Svetlana Sermule uzsver, ka skolēni novērtē iespēju, ko sniedz projekts “PuMPuRS”: “Pirmās skolēnu un viņu vecāku atsauksmes par dalību projektā ir pozitīvas. Individuālais atbalsts un konsultācijas ļauj skolēniem vieglāk tikt līdzi mācību tēmām un apgūstamajai mācību vielai stundu darbā, uzlabojušies vērtējumi mācību priekšmetos.”

Arī skolēnu rudens brīvlaikā vairāki skolēni izmantoja iespēju saņemt individuālas konsultācijas mācībās. Šobrīd konsultācijas norit gan attālināti, gan klātienē. S.Sermule cer, ka, neskatoties uz attālinātajām konsultācijām, skolēni turpinās dalību projektā, lai saņemtu vērtīgu atbalstu mācībās un uzlabotu savas zināšanas un sekmes.

Ogres 1.vidusskolā skolēni individuālu atbalstu mācībās saņems no novembra. Aptaujāti 138 skolēni, izvērtēti riski un skolēnu vēlme piedalīties projektā. Interese par projektu un dalību tajā ir liela.Plānots sākt sarunas ar skolēniem un vecākiem par gatavību piedalīties projektā arī attālināti.

Madlienas vidusskolā projekta īstenošana šajā mācību semestrī sākās oktobrī, novembrī projekta īstenošana turpināsies attālināti.Atbalstu mācībās saņem 2 skolēni, kuri mācās 9. klasē un dalību projektā turpina no iepriekšējā mācību gada. Projekta koordinatore Maruta Viduce-Ševele atklāj, ka ar skolēniem strādā 4 pedagogi: latviešu valodas un literatūras skolotājs; matemātikas skolotājs; klases audzinātājs, kurš gatavo skolēniem individuālos mācību plānus; sociālais pedagogs. Konsultācijas mācību priekšmetos skolēniem sniedz skolotāji, kuri nepasniedz pamatpriekšmetus mācību stundās. “Vecāki atbalsta skolēnu dalību projektā “PuMPuRS”, arī paši skolēni labprāt apmeklē konsultācijas, kas ļauj uzlabot mācību sekmes un arī sagatavoties pamatskolas noslēguma eksāmeniem,” stāsta M. Viduce-Ševele.

Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.

Pievienotās saites