Izglītība
Projektā “PuMPuRS” skolēni saņem individuālu atbalstu mācībās

Šī mācību gada 1. semestrī iespēju saņemt individuālu atbalstu mācībās, lai uzlabotu savas sekmes, izmantojuši 184 skolēni no Ogres 1. vidusskolas, Jaunogres vidusskolas, Ogres sākumskolas un Madlienas vidusskolas.

Ogres 1. vidusskolā šī mācību gada pirmajā semestrī projekta ietvaros atbalstu saņēma 107 skolēni no 5. līdz 12. klasei, ar skolēniem strādāja profesionāla 40 pedagogu liela komanda- mācību priekšmetu skolotāji, sociālie pedagogi, psiholoģe, pedagogi, kas sniedza konsultatīvo atbalstu dažādos mācību priekšmetos - latviešu valodā, svešvalodās, matemātikā, Latvijas un pasaules vēsturē.

Projekta “PuMPuRS” koordinatore Ogres 1. vidusskolā Dace Čuhnova stāsta, ka notikušas arī tikšanās ar skolotājiem, lai izvērtētu projekta gaitu un sasniegumus, kā arī, vai skolēnam dalība projektā palīdzējusi vai darbs jāturpina. D.Čuhnova secina, ka, neskatoties uz grūtībām un papildu mācību stundām izglītības iestādē, vairums iesaistīto izglītojamo ir apmierināti ar rezultātiem: “Kopumā uzlabojušās sekmes mācībās, pēc konsultāciju apmeklēšanas vieglāk sekot mācībām klasē. Konsultācijas iespējams plānot pedagogam un izglītojamam vēlamā laikā un tās sniedz individuālu pieeju problēmu risināšanā. Konsultatīvais atbalsts palīdz izglītojamajiem justies drošāk, tikt saprastiem, sadzirdētiem.” Vairākiem skolēniem konsultatīvais atbalsts mācībās turpināsies arī 2. semestrī.

Ogres 1.vidusskolas skolotāja Inta Žube, kura pirmo semestri piedalās šajā projektā, atzīst, ka dalība projektā sagādājusi prieku: “Ir ļoti interesanti strādāt ar bērniem viens pret vienu. Ir lieliski redzēt kā mainās bērns, kā atplaukst, saprotot, ka viņam sāk izdoties.”

Savukārt Ogres 1. vidusskolas 7. klases skolēna mamma stāsta: “Esmu ļoti pateicīga un priecīga par projekta “Pumpurs” īstenošanu, kas deva iespēju manam dēlam individuāli ar skolotāju aizpildīt krievu valodas zināšanu robus. Viņa lasītprasme ir uzlabojusies, jūtas pārliecinātāks, drošāks. Redzu, ka arī atzīmes ir izlabotas. Dēls ar prieku un bez piespiešanās sācis apmeklēt šīs konsultācijas. Liels paldies skolotājai! Vēlamies turpināt iesākto arī nākamajā semestrī.”

 

D.Čuhnova stāsta, ka citam skolēnam, kurš apmeklējis sociālā pedagoga konsultācijas, uzlabojušās attiecības ģimenē. Skolēns vairs nesazinās ar jauniešiem no antisociālas kompānijas, kas negatīvi ietekmēja. Tāpat skolā uzlabojusies skolēna uzvedība starpbrīžos. Stundu laikā skolēns dažreiz nav ievērojis skolas iekšējās kārtības noteikumus, bet reaģējis uz skolotāju aizrādījumiem. Skolēns šajā mācību semestrī izpildīja mājas darbus, apmeklēja konsultācijas, kā arī sadarbojas ar priekšmetu skolotājiem.

Projekta “PuMPuRS” koordinatore Jaunogres vidusskolā Irina Aleksandrenkova stāsta, ka šajā semestrī projektā iesaistījās 17 pedagogi un 38 skolēni. Skolēni šajā semestrī visos priekšmetos, kuros saņēma atbalsta pasākumus un individuālas konsultācijas, ir saņēmuši pietiekamus un optimālus rezultātus. I. Aleksandrenkova informē, ka vecāki ar projektu ir apmierināti un jautā par iespēju piedalīties projektā arī nākamajā semestrī. Šobrīd jau sākts apkopot informāciju par projekta dalībniekiem šī mācību gada 2. semestrī. Plānots, ka projektā iesaistītajiem pedagogiem pievienosies vēl 5 pedagogi un paplašināsies piedāvāto atbalsta priekšmetu klāsts- būs iespēja saņemt atbalstu arī fizikā, ķīmijā un bioloģijā. Projekta koordinatore Jaunogres vidusskolā uzsver: “Skolēniem, kuri dažādu sociālu apstākļu dēļ iekavējuši mācību vielas apguvi, ir problēmas apmeklēt konsultācijas, jo jūtas nepārliecināti uzdot jautājumus savu klases vai skolas biedru klātbūtnē. Individuālajās konsultācijās ar pedagogu tas ir daudz vieglāk.”

Ogres sākumskolā projektā “PuMPuRS” iesaistījās 36 skolēni no 5. un 6 .klases. Šajā semestrī projekta ietvaros norisinājās tikšanās ar skolēniem, kuriem nepieciešamas individuālas konsultācijas, individuālas sarunas ar vecākiem, individuālu atbalsta pasākumu sagatavošana un uzraudzība, lai veidotu sistēmu atbalsta pasākumu īstenošanā. Projekta koordinatore Ieviņa Piļka uzsver, ka pasākumi tika vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu meklēšanu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva.

“Konsultāciju laikā skolēni strādāja aktīvi, cītīgi piedalījās uzdevumus, uzdeva jautājumus par neizprasto mācību vielu. Skolēniem uzlabojās sekmes semestra vērtējumā. Jāsaka gan, ka dažiem (3 skolēniem) vēl jāturpina konsultācijas savu zināšanu pilnveidei. Bija skolēni, kuriem uzlabojās uzvedība starpbrīžos un mācību stundu laikā. Bija arī tādi skolēni, kuri dažreiz mācību stundās neievēroja vēl visus iekšējās kārtības noteikumus, bet sāka reaģēt uz skolotāju aizrādījumiem,” stāsta I.Piļka.

Madlienas vidusskolā mācību gada pirmajā semestrī projektā “PuMPuRS” iesaistījās 3 skolēni no 7. un 8. klases un 6 pedagogi. Nākamajā projekta periodā, 2. semestrī, plānots projektā iesaistīt vairāk skolēnus, šobrīd apzināti 5 skolēni, kuriem problēmas sagādā arī svešvalodas- angļu un krievu valoda.

Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) tiks īstenots līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta mērķa grupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam. Projektu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pilsētu un novadu pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.


Pievienotās saites