Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pakalpojuma pieprasītājs Ogres novada Sociālajā dienestā, atbilstoši savai deklarētajai dzīvesvietai, iesniedz:
1) iesniegumu;
2) ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību, papildus norāda rekomendācijas aprūpei;
3) ja personai ir garīga rakstura traucējumiem - psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanai;
4) dokumentus par ienākumiem, ja Sociālajam dienestam nav pieejama šāda informācija;
5) citus dokumentus pēc Sociālā dienesta pieprasījuma, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai.
Iesniedzot iesniegumu, pakalpojuma pieprasītājs dod atļauju iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai, un veikt datu apstrādi sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas elektroniskajā sistēmā (SOPA).
Pakalpojuma saņemšana
Sociālais dienests pēc dokumentu saņemšanas:
1) izvērtē personas sociālo situāciju, ja nepieciešams, apmeklē personu dzīvesvietā;
2) veic personas fizisko un garīgo spēju izvērtējumu un aprūpes līmeņa noteikšanu;
3) izvērtē nepieciešamību izstrādāt individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu;
4) novērtē personas un tās ģimenes locekļu, kā arī apgādnieka (ja pienākums maksāt par pakalpojumu ir arī apgādniekam) maksātspēju, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par ienākumiem. Ja persona vēlas saņemt aprūpes mājās pakalpojumu, vērtē personas iespēju maksāt par pakalpojumu no pabalsta invalīdam, kuram nepieciešama īpaša kopšana;
5) pieņem lēmumu par aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pakalpojumu.
Pašvaldība finansē aprūpes mājās pakalpojumu personām ar pirmo un otro aprūpes līmeni. Ja persona ir noslēgusi uztura līgumu par sava nekustamā īpašuma atsavināšanu, no kura izriet īpašuma ieguvēja pienākums nodrošināt personas aprūpi, par aprūpes mājās pakalpojumu pilnā apmērā maksā persona un īpašuma ieguvējs. Aprūpes mājās pakalpojums var tikt nodrošināts personām, kurām aprūpe mājās nepieciešama ar trešo un ceturto aprūpes līmeni, ja persona vēlas turpināt dzīvot savā dzīvesvietā un personai ir pieejami savi resursi nepieciešamā aprūpes līmeņa nodrošināšanai.